pátek 28. června 2013

Smetanové brambory se špenátem a žampiony

Připravila jsem si další recept, opět jsem dělala, co mě prostě napadlo a myslím, že z toho vyšla docela dobrá variace:) Hold už mě měsíc "doma" hrabe a já se dávám na vaření;D Jedná se o smetanové brambory se špenátem, žampiony, šunkou a nivou.


Připravte si:
- schválně nepíši množství, protože záleží jen na Vás, kolik chcete brambor a pro kolik žampionů apod. se rozhodnete - tisíc lidí, tisíc chutí :)

1. brambory
2. žampiony (nejlepší jsou čerstvé, ale mohou být i v konzervě - aspoň si ušetříte práci:))
3. nivu
4. šunku
5. nasekaný špenát (já použila mražené "válečky",které jsem rozmrazila)
6. česnek
7. sůl. pepř, grilovací koření)
8. smetanu ke šlehání (250 ml)

Postup:
- brambory budeme péct při 240 stupních, rozehřejte si zavčas troubu:)
- pokud máte žampiony z konzervy - krok 1 a 2 pro vás odpadá

1. oloupejte čerstvé žampiony a nakrájejte je na plátky zhruba 0,5 cm


2. dejte žampiony smažit, občas promíchejte, obraťte. Že jsou hotové poznáme tak, že žampiony zhnědnou a zezlátnou


3. mezitím, co se smaží žampiony si nakrájejte na kostečky šunku a nastrouhejte nivu


4. dejte rozmrazit špenát, rozmačkejte do něj česnek (já dávala 3 velké stroužky, ale opět záleží na Vaší chuti) a zamíchejte

5. okrájejte brambory a nakrájejte je na plátky cca 0,5 cm široké


6. připravíme si zapékací skleněnou mísu, naskládáme pár brambor, rozprostřeme trochu šunky, nivy a pár žampionů. Sem tam dáme špenát s česnekem. Posypeme špetkou soli, opepříme, posypeme troškou grilovacího koření a pokračujeme další vrstvou - dokud budeme mít brambory a ostatní igredience:)




7. až vyčerpáme všechny brambory a ingredience, otevřeme si smetanu ke šlehání a rovnoměrně brambory zalijeme, na konec posypeme ještě troškou grilovacího koření (dle chuti), a dáme péct.



Pečeme asi 30 minut - záleží, jak široké máme brambory, takže je vždy radši zkuste ochutnat, jestli už jsou měkké :) Dobrou chuť :)


Žádné komentáře:

Okomentovat