čtvrtek 25. července 2013

Náramek z krajky


Jednou jsem takhle hledala něco ve skříni a narazila jsem na cca 5 metrů bezvadné krásné okouzlující bílé krajky ;D.. Mamka mi odvětila, že tam ta krajka leží přes 20 let, že to tenkrát potřebovala bráchovi na křtiny, tak že si s ní můžu dělat, co chci ^^.. No jo, ale co?!!

Trvalo mi dost dlouho, než jsem něco vymyslela, ale k závěrům jsem došla - mám staré kraťásky, ve kterých už jen tak lítám po zahradě, takže si na ně dole přišiji krajku a nějak je celkově perličkami a krajkou ozdobím. A nápad číslo 2, o kterém chci dnes mluvit - náramky!


Náramky jsou vlastně dost jednoduché a to převážně proto, že si jednoduše může každý s krajkou udělat, co chce :D
Já mám v hlavě spousty nápadů, ale zatím jsem uskutečnila jen jeden - o víkendu se chystáme na jednu vyhlášenou akci u nás v okolí, mám už rozhodnuto v čem půjdu - krajkované kraťásky z ebay ♥ (recenzi chystám) + takové obyčejné volné barevné tílko. Jenže neměla jsem nic k tomu, proto jsem se rozhodla do odpovídajících barev udělat náramek.

Potřebujeme:
1. Krajku (já ji naštěstí našla doma, kdo ji nemá, koupíte ji jednoduše v galanterii nebo ve švadlence:))
2. Bavlnky (koupíte také ve švadlence a galanterii)
3. Korálky (podle Vašeho vkusu a nevkusu)
4. Jehlu a nit

Poznámka: můžete udělat náramek jen s korálky nebo naopak jen s bavlnkami, je to čistě jen na Vás:))



Postup:

1. Ustřihneme si krajku na obvod ruky (já nechávala cca 3 cm volné, protože jsem si nekoupila zapínání - budu tedy vázat bavlnkou, viz. níže. Pokud ale máte zapínání, klidně si udělejte na celý obvod ruky)
2. Na jehlu navlíkneme námi zvolenou barvu bavlnky a provlíkáme krajku viz. foto


3. Až dojdeme do místa, kam až chceme bavlnku mít, hned otočíme a frčíme dál, ale opačně -> tam, kde je bavlnka nahoře, bude teď dole a pod. Jednoduše abychom zakryli volná místa krajky :)


4. Postupujeme stále dokola, měníme barvy, jak chceme my. Já dělala vždy každou barvu po dvou "řadách".

5.Nachystáme si korálky - původně jsem si jich vytáhla víc, ale nakonec jsem použila jen dlouhé zelené a perličky.

6. Opět korálky přišijeme ke krajce (PEVNĚ!, ať Vám neupadnou).



7. No a jak už jsem řekla v úvodu - neměla jsem zapínání, takže jsem na každém konci krajky přivázala cca 15 cm bílé bavlnky (jelikož sem 2 konce bavlnky vázala a uzlila, v závěru je na každé straně cca 8 cm bavlnky). Pomocí bavlnky jednoduše na spodní části ruky budu dělat mašličku, jak u bot - abych mohla náramek bez problému sundávat :)



A je hotovo! :)

Až uskutečním můj další nápad, přidám fotku :).. Jinak tady je náramek s oným tričkem, co se chystám vzít - je to akce venku v kempu, škvára, tráva, voda :D spíš takové sportovnější, ale přesto ne v teplákách.. tak jsem se snažila podle toho i zvolit, v čem půjdu:) Zastrčím ho alespoň ve předu do kraťasů a přehodím takový pásek fialkový.



Žádné komentáře:

Okomentovat